recensie Medina 2 - Boso 1

Medina 2 – Boso 1

Jean Dufaux (scenarist), Yacine Elghorri (tekeningen/inkleuring)

Uitgeverij Le Lombard

56 pagina’s (softcover)

Prijs: €8,95

Waardering: **

Angst voor het onbekende. Het is ons mensen eigen om datgene want anders is vijandig te benaderen. Onze wereldgeschiedenis kent genoeg dramatische voorbeelden hiervan. Maar de mens is tevens zeer nieuwsgierig en zoekt tegelijk het onbekende op. In de serie Medina bevind het laatste beetje van de mensheid zich in de stad Medina. De rest van de wereldbevolking is uitgeroeid door de Draxen. Monsterlijke wezens die dankzij menselijke nieuwsgierigheid een weg hebben gevonden naar onze wereld.

De laatste hoop voor de stad ligt bij het jonge meisje Hadron, die zwanger is van Boso 1, de leider Draxen. Maar valt de ondergang van de mensheid wel te stoppen? Een Draxenbeet is al genoeg om een mens te laten muteren in net zo’n afschrikwekkend monster. Brrr.

De realistische tekenstijl is niet onaangenaam, maar vrij rommelig. Bovendien komt mede door de saaie inkleuring het verhaal niet tot leven. Origineel is Jean Dufaux ook niet. Dit soort verhalen werden 20 jaar geleden ook al gemaakt. (WJ)

1 opmerking:

1. Misschien eens opzoeken wat Dufaux al verwezenlijkt heeft alvorens neer te schrijven dat zulke verhalen 20 jaren geleden ook al geschreven werden, o.a.ook door hem zoals bijvoorbeeld Samba Bugati. Tekenstijlen zijn dan weer persoonlijk, maar deze strip is niet bepaald realistische getekend. De sfeer wordt eerder ruw en moe geschetst, gekarakteriseerd door tal van lijnen die zowel hoop als wanhoop in een dans van lijnen worden weergeven. Als de wereld zich aan het aan eind van zijn Latijn bevindt, primeren dan achtergronden of karaktervolle personages?

BeantwoordenVerwijderen