vrijdag 18 november 2016

recensie Dating for Geeks 5 - In Space



Dating for GeeksDating for Geeks 5 - In Space
Kenny Rubenis
Waardering: ****
Uitgeverij Strip2000
48 pag. (softcover)
€ 8,95
ISBN: 9789462802414

Het maken van een recensie van een stripreeks die consequent ijzersterk blijft… is niet makkelijk. Ik kan net zo goed opschrijven " Voor waardering, zie vorige album. Nog steeds IJZERSTERK". Maar ja, wat is de lol daarin? Dusssss…..

Wanneer ik Dating for Geeks tevoorschijn zie komen in het maandelijkse pakket van Strip2000 is dit album de allereerste die ik lees. Wellicht is de humor van Kenny Rubenis niet voor iedereen weggelegd (alle niet-nerds/geeks en die groep wordt lekker steeds kleiner), maar ik zit in ieder geval met een brede grijns op de bank.
De karakters worden steeds vertrouwder, al vraag ik me wel af wanneer Jasper nu eindelijk eens het licht ziet (en Yvon de stoute schoenen aantrekt). Ik hoop echt dat Kenny de volgende stap neemt met deze twee karakters, want het geeft de twee een compleet nieuw dynamiek (lees valkuilen, want een beginnende relatie betekent elkaar leren kennen, accepteren en meer van dat soort ongein). Daten via een bureau is gelukkig zo'n onderneming die ik heb overgeslagen in mijn jeugdige leven. 


Afbeeldingsresultaat voor dating for geeks 5Het volgend album krijgt de titel Action Packed (grappen over Action Man?) en lang zullen de fans niet hoeven te wachten. Kenny Rubenis werkt in een noodtempo en op Facebook kunnen fans wekelijks genieten van nieuwe grappen.
Ik begin stiekem inmiddels wel te hopen op een samenwerking tussen Kenny Rubenis en Aimée de Jong, bijvoorbeeld een spin-off (dat past wel bij Dating for Geeks). Ze hebben duidelijk dezelfde humor en tot grote lol van de fans zien we overeenkomstige grappen voorbij komen. Als ze inderdaad iets samen gaan doen, dan wordt het een kassucces. Moet haast wel, want Kenny heeft duizenden, duizenden volgens op Facebook!!
Ik zie het al voor me. Verfilmingen, tv-series, merchandise, levensechte poppen van Kenny en Aimée in Madame Tussaud, speelparken, etc, etc.

Wout Jut
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers