vrijdag 11 december 2015

recensie Flo 7 - Ego



Flo 7 - Ego
Floor de Goede (scenario & tekeningen)
Waardering: ****
Uitgeverij Strip2000
80 pag. (softcover)
€ 9,95
ISBN: 9789462801080

Wanneer je telefoon rinkelt moet je uiteraard opnemen, maar de berichtjes hebben een ander geluid. Die kun je gerust negeren, tenzij het je vrouw is. Het bericht luidde en ik quote: Pakje voor je gekregen. Strip2000. Aha, dus er is vers leesvoer. Helaas moest ik een aantal uren wachten voordat ik mij kon storten op al dat moois, bovendien moet er eerst nog gegeten worden en vervolgens de kids naar bed.
Wat meteen opvalt tussen de strips is de cover van het album van Flo. Een vriendelijk gezicht staart mij aan en nodigt mij uit om dit album als eerste te lezen. Nou, vooruit dan, meneer Floor de Goede.

Ik volg Flo niet op zijn website doyouknowflo en ken hem alleen van de albums die ik toegestuurd krijg. Zijn semi-autobiografische verhalen waren van 2002 tot en met 2008 publiceerde Flte lezen in het homojongerenmagazine Expreszo, in 2003 kon men zijn verhalen lezen in het stripblad Myx en in 2008 op de strippagina in het AD (Algemeen Dagblad).  Algemeen Dagblad.
Met zijn VPRO Debuutprijs in maart 2006 kreeg hij officiële waardering voor zijn werk. Zeker verdient, want als zijn de verhalen in het album Ego al enige jaren oud, de humor heeft de houdbaarheidsdatum nog lang niet overschreden.  

Wout Jut

p.s.

Hmm, ik ben niet van de selfies, maar kijkend naar de cover ben ik toch echt wel verplicht mee te doen aan de wedstrijd van Flo. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers