vrijdag 15 januari 2016

Recensie De Tijgerwals 2 - Doen Londen


http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/2/3/8/9200000047668324.jpgDe Tijgerwals 2 – Doel Londen
Fred Weytens (scenario), Skiav (tekeningen) & Jocelyne Charrance (inkleuring)
Uitgeverij Gorilla Avonturenstrips
Waardering: ****
48 pagina’s (hardcover)
€ 14,50
ISBN: 9789462800748

Veel mannen houden van auto’s. Ik zeg expres “veel” want er zijn er genoeg die een auto slechts zien als een koekblik waarmee je handig van A naar B kan. Zie ik mezelf rijden op een circuit in een blitse racewagen? Hmm, Nee. Maar toch schuilt er een man in mij want zodra ik een DeLorean zit uit Back to the Future, of the Batmobil uit de Nolan-trigolie, jaaaa, dan gaat mijn nerdhart iets sneller kloppen.
In het album De Tijgerwals raast de winter Rally door Europa waarin de deelnemers hun uiterste best doen om te winnen. De prijs is namelijk 1 miljoen dollar waar iedereen zijn uiterste best voor doet. Een aantal deelnemers hebben daarentegen een geheel ander agenda. De twee russen zijn spionnen, de Amerikaanse Emmy is een CIA-agent en een aantal coureurs hebben het gemunt op en diamant.  Bovendien zijn er een aantal fanatieke milieuactivisten die de rally hardnekkig proberen te saboteren.

Ik verwachtte een strip hoofdzakelijk over de race waarbij autoliefhebbers hun hart kunnen op halen. Ik kreeg daarentegen heel wat meer voorgeschoteld. Scenarist Fred Weytens trekt een heus trukendoos tevoorschijn waarmee hij dit verhaal omtovert in een spannend verhaal vol intriges, achtervolgingen en actie, doorspekt met de nodige hilarische humor wat zeer amusant in beeld is gebracht door tekenaar Skiav.

Wout Jut

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers