Bastin Vivès (scenario), Florent Ruppert & Mulot (tekeningen),
Isabelle Merlet & Jean-Jacques Rouger (inkleuring)
Waardering: ****
Uitgeverij Dupuis, Collectie Vrije Vlucht
136 pagina’s (hardcover)
€ 24,95
ISBN: 9789031433841
Op de eerste bladzijde wordt er een vermelding gemaakt over 'De grote odalisk', waarin een man vraagt aan Carole of zij ervoor zorgt dat het object verkocht worden. Carole behoort tot een klein groepje van drie slimme en sexy dievegges. Lezers die bekend zijn met deze dames heeft hun avonturen twee jaar eerder kunnen lezen in De grote odalisk.
Alex en Sam denken dat Carole bij hun vorige opdracht is
overleden en werken nu alleen De twee dames hebben een museum op het oog waar
ze voor hun opdrachtgever een helm moeten stelen. Geheel vlekkeloos verloopt
dit echter, ze moeten ontsnappen via het riool, waarbij de helm een naar
geurtje oploopt.
Na enige onenigheid met de maffiabaas, waarbij de
hoogzwangere Carole hun uit de brand helpt, krijgen ze de oppermaffiabaas (de
pappa van baas nummer 1) een nieuwe opdracht. Ze moeten drie schilderijen
stelen die samen tentoongesteld worden in het Petit Palais in Parijs. De doeken
gaan over hetzelfde thema en na de tentoonstelling gaan de schilderijen terug
naar hun vaste musea. Snelheid is geboden voor de dames. Gelukkig krijgen de
dames gezelschap van de lijfwacht Antonio. Hij zorgt ervoor dat alles vlot
verloopt en volgt hen dag en nacht.
Immers, dat is een beter alternatief dan wakker worden met
een mes op de keel. Nee?
Ik ben een liefhebber van een nette tekenstijl met veel
detail, maar wanneer je een strip leest is vooral het verhaal belangrijk. De tekenstijl is rommelig
en er is weinig detail, maar met Bastin Vivès zit je goed. Het album Olympia, het is een dikke pil
maar je leest hem vlot uit, is een leuk verhaal waarin actie makkelijk
samengaat met gevoeligheid.
Vooral
de interactie tussen de drie dames en Antonio is geweldig.
Wout Jut
Geen opmerkingen:
Een reactie posten