Recensie Bluray Vice

Cast: Bruce Willis, Thmas Jane, Bryan Greenberg, Johnathon Schaech
Waardering: **
Studio: Lionsgate
Release: 21 juli 2015
Genre: actie/SF
96 minuten

In Vice is Julian Michaels (Bruce Willis) heer en meester het ultieme vakantieparadijs voor volwassenen: VICE. Een plek waar alles mag en waar klanten hun wildste fantasieën kunnen uitleven. Daarbij mogen ze naar believen gebruik maken van de bewoners van VICE, zeer geavanceerde en intelligente robots die eruitzien en aanvoelen als mensen. Op een dag breekt bij een vrouwelijk exemplaar van deze kunstmatige wezens een vorm van bewustzijn door. De mooie jonge robotvrouw (Ambyr Childers) ontsnapt direct, maar belandt in een kat- en muisspel. Aan de ene kant wordt ze opgejaagd door de huurlingen van Julian, aan de andere kant is er de dreiging van een politieman die vastbesloten is een einde te maken aan de wantoestanden en het geweld in VICE.
De New York Post zegt het volgende over deze film en ik quote: 'Recombining elements of Blade Runner, Strange Days and A.I. makes Bruce Willis' VICE an intriguing sci-fi thriller'.

Een flinke en vooral nietszeggende veer in de spreekwoordelijke bibs. Volgens de bijgeleverde informatie is de film bekroond met Golden Globes en een Emmy Award. Toch heeft deze film de Nederlandse bioscoop niet gehaald. Is het een slechte film? Nee, alleen niet bijster origineel al heeft Vice wel een interessant idee. Vice is namelijk een themapark waar volwassenen alles kunnen doen wat er in hun opkomt. Alles… is…toegestaan. Hiermee heeft een beetje getalenteerde scriptschrijver goud in handen en kan een uitermate fascinerend verhaal voorschotelen. Helaas is dat hier niet gebeurd. De makkelijke weg is gekozen met een voorspelbaar plot, dus voorspelbare teksten en… u raad het al… een voorspelbaar einde. Vice is een typische film waarin de acteurs, filmcrew en de rest nou eenmaal geld moeten verdienen  en uiteindelijk beland als pure avondvulling, als er niets op tv is.  Fijn voor een avondje hersenloos film kijken waarna je al gauw bent vergeten waarover de film nou eigenlijk ging.
En het allerergste, want we hebben het hier over een bluray, er-zitten-geen-extra's-op-deze-disc.
Hmmm, tjah.

Speelduur: 96 minuten | Taal: Engels gesproken, Nederlands ondertiteld  | Beeldformaat: 16:9 (DVD) / 1080i (Blu-ray) | Audio: Dolby Digital 5.1 (DVD) / DTS HD, Dolby Digital 2.0 (Blu-ray) | CAP: € 14,99 (DVD & Blu-ray) | Verpakking: 1 DVD Amaray + Slipcase / 1 Blu-ray Amaray + Slipcase | Kijkwijzer: 16, Geweld, Grof taalgebruik.